Hårfjerning med laser

Rygg: kr 2.500,-
Underarmer: kr 1.000,-
Skuldre og overarm: kr 1.200,-

Mange sliter med uønsket hårvekst og barberer / vokser seg jevnlig for å bli kvitt dette. Med laserbehandling kan du bli kvitt hårene for godt.

Behandlingen foregår med diodelaser med radiofrekvens 810 nm.

Avhengig av hårets vekstfaser vil behandlingen skje i flere omganger. Håret har en livssyklus på tre faser, og det er kun i aktiv vekstfase at hårene lar seg behandle. Hårene befinner seg ikke i samme fase til samme tid, det er derfor nødvendigheten av flere behandlinger. Det er vanlig med 6 – 10 behandlinger – noen flere, noen mindre. Alt avhengig av hår og hud. Lyse hår / dynhår er vanskelig å fjerne. Hårene bør være mørkere enn huden. Personen med mørk hudtype må regne med flere behandlinger.

Eksempler på områder og deres vekstsyklus

• Overleppe / hake: 4 -6 uker
  • Armhuler: 8 – 10 uker
  • Bikini: 10 – 18 uker
  • Lår / legger: 14 – 16 uker
  • Rygg: 8 – 10 uker

Anbefalt behandling er uker mellom hver vekstfase.

Er behandlingen smertefull?

Teknologien varmer gradvis opp hårsekkene under huden, men siden laseren konstant flytter på seg går behandlingen forholdsvis fort, og den er ikke veldig smertefull. Noen områder er mer sensitive. Smertegraden oppleves individuelt.

Hvem kan ikke behandles?

Pasienter med diabetes, psoriasis, eksem, dermatitt eller annen hudsykdom.
Pasienter under medisinsk behandling hvor medisinene gir økt lyssensibilitet.
Områder med tattoert hud.
Gravide behandles ikke.

Forberedelser
Unngå soling og solarium i minst 4 uker før behandling, grunnet risiko for midlertidigee pigmentforandringer i huden. Bruk ikke selvbruning før behandling.

Du skal ikke vokse eller nappe hårene de siste 4 ukene før behandling da laseren kun virker på hårsekker som inneholder hår i en aktiv vekstfase (man kan barbere seg daglig). Barbering skal du gjøre dagen før eller samme dag som behandlingen utføres.

Ikke bruk sterke kremer, eller peelingkremer uken før behandling.

Etterbehandling

Unngå sol / solarium i tre uker etter behandlingen. Bruk høy solfaktor i ansikt i 3 måneder.

Etter behandling kan føles noe sår, og den kan lett bli rød. Unngå derfor irriterende kremer og peeling i mist to uker.